Semester,ge mej semester..

 
trött,trött i huvudet,trött i kroppen,inte trött i ögonen,utan själsligt trött..
Dessa veckor som varit har rullat på i ett,födelsedagskalas,studenten,födelseddagskalas och födelsedagskalas,jobb,man ska ha fint inne,och fint ute,vi ska måla här måla där,hinna med tvätt,bakas och städas,maten ska lagas,fikat ska fixas,man ska rusa i väg handla,hinna var fin vara mamma och fru,man ska var smal,äta sunt,skratta och vara gladsnygg i håret,och långa fina naglar.Jag kräks..Klona mej,gör vad somhelst bara allt hinns med..!!
 
När ska man hinna njuta av det fina vädet,av att man fejat och gjort fint ute,när ska man hinna allt.??Hur gör man,när får vi vara Jonas och Sarah?
det ska bli riktigt skönt med semester,då ska jag bara vara,vara med mina barn,och min man.Åka dit vi vill,och vi ska må bra..
 
Jobbar och jobbar,vem attans kom på detta skitschema,hinner vi hem och vända får man minst sagt vara glad..Jobbar och jobbar,ledig en liten liten dag,ni står den fula väskan packad och vill iväg imorgonbitti,igen.
 
Idag har jag varit ledig,enda lediga dagen..Då  har vi fått åkt en tur med pappa Jonas,sen åkte tvillingarna och jag hem,Hilma fortsatte och "jobba"med pappa Jonas.Vi åt lite och sen sov dom två sötnötterna middag och jag hängde tvätt.
När dom vaknat gick vi till butiken och handla,sen till lekparken och busa och fika mellis,sen fick vi sällskap av Jonas och Hilma som slutat.Hämta ett paket från Buzzador innan vi gick hemåt..
Jösses vilket toppenväder vi fick idag,trodde man verkligen inte imorse.Regnet stod som spön i backen och det åska och mullra så rutorna skakade..
Men.fint väder på min lediga dag..Tusen tack.
.
Veckan som varit hanns det med mycket,fira mamma på 60 årsdagen,grattat fina Frida till studenten,barnen var på cirkus,min pappa var på besök,kalas för 2 åringarna..
 
Nu ska jag sova,klockan ringer tidigt tidigt..
Jobb,hämta barn och sen susa till Sandviken och handla,hem göra mat,bada busiga och trötta barn,som sen ska sova..
 
 
 
 
 


Kommentarer
Erica E

Vad är paketen från buzzador för något? Sett fler som skrivit om dem, verkar ju vara något Elvira skulle vilja ha ;)

2013-06-19 @ 06:54:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0