Lördag

i lördags for vi till Högbo,hade egentligen andra saker att göra,men solen sken och barnen var på riktigt bushumör så vi packade och stack till sandviken för att kolla på djuren och busa av oss lite..
Så fint i högbo trots att dom håller på att fixa till där..
Vi avslutade dagen med ett dopp..Var varmt i strandkanten..När vi skulle hem kom det massor av Corvetter,Algot var i himmelriket..
 
När vi kom hem satte vi potatis,sallad,morötter och lök.Barnen fick måla virket till min hylla som jag snickade ihop sen..
 
söndagskväller blev Algot varm så varm och var så febrig på natten så har yrade och sånt gillar inte jag.Men han ropade mest efter ia(Hilma) och efter saft..Men det är ju skönt att han drack iallafall,klädde av han och öppnade fönstret..
Han sov hela dagen där på,då menar jag hela dagen,svetten rann på han när han låg där och sov.Min fina solstråle..
Igår var han mycket piggare och idag är han friskis..Tack snälla att det över så fort..
 
Är det bara jag som känner vissa dagar att man inte orkar ta tag i vissa saker,orkar inte dammsuga,torka golvet eller vika tvätt..
 
Varför är allt så rosa på fecebook,alla bara skriver bra saker liksom "pratar" med varann vi facebook,varför måste man visa allla allt man ska göra eller gör?vad är det brist på?Pratar man inte hemma?varför tar man inte vissa saker hemma?Vad är det vi vill bevisa?
Hur gjorde vi för 10 åren när vi inte kunde visa alla 459 vännerna vad vi åt,vilken vi älskar,vad man har för flott hotell rum,vart den dyra resan går,vad man köpt för dyra byxor,hur mycket vikt man gått ner,varför visar man inte den billiga tröjan man köpt,eller att man gått UPP i vikt??Att man bor på ett sunkigt hotell rum?
Nä allt är så fint,fluffigt och "rosa"..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0